کاربرد های سطل شن آتش نشانی

کاربرد های سطل شن آتش نشانی

سطل شن آتش نشانی یک ابزار ساده برای مبارزه با آتش سوزی های کوچک است. اگرچه تجهیزات مدرن اطفا حریق تا حد زیادی جایگزین این ابزار شده است، اما سطل های آتش نشانی تاکنون قابل استفاده بوده و همچنان روش ترجیحی برای مبارزه با آتش سوزی های کوچک در شرایط خاص محسوب می شود. استفاده آسان و سریع ضمن برخورداری از هزینه ای مقرون به صرفه از جمله مزایای این ابزار کاربردی به شمار می رود.

آشنایی با سطل شن آتش نشانی

سطل آتش یکی از تجهیزات و ابزار های کاربردی در آتش نشانی بوده که از آن جهت رفع آتش سوزی های کوچک استفاده می شود.

همانطور که می دانید برای خاموش کردن آتش‌هایی که با بنزین مشتعل شده‌اند نباید از آب استفاده کرد. اگر این کار را خودتان با قوطی کوچکی که بنزین در آن ریخته‌اید امتحان کنید، می‌ بینید که آتش شعله‌ورتر شده و فضای بیشتری را اشغال می‌کند. برای اطفاء حریق مایعاتی مانند بنزین و نفت حتما باید از روشی استفاده کرد که اکسیژنی که برای آتش نیاز است را قطع کند و به اصطلاح از روش خفه کردن استفاده کرد. یکی از بهترین و سریع ترین ماده‌ها برای این نوع حریق‌ها استفاده از کف است در صورتی که موجود نباشد حتما باید از خاموش کننده های (کپسول آتش نشانی ) پودری، حاوی کف و یا هیدروکربورهای هالوژنه استفاده نمود.

یک روش ساده تر و کاربردی تر جهت خاموش سازی سریع آتش، استفاده از سطل آتش حاوی شن و ماسه می باشد که در کسری از ثانیه آتش سوزی را رفع خواهد کرد. سطل آتش، سطلی پر از آب یا شن بوده که برای جلوگیری یا اطفا حریق مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد سطل شن آتش نشانی

به طور معمول این سطل ها را روی پایه های مخصوص سطل آتش آویزان می کنند و در موقعیت های قابل دسترس همچون اتاق ها یا راهروها، کنار اجاق ها، کباب پزها و حتی در اتاق های هایپرباریک قابل یافت هستند.

با وجود اینکه آتش سوزی های ناشی از مایعات اشتعال زا در برابر آب مقاوم هستند، اما شما می توانید آنها را به راحتی توسط سطل های شن و ماسه رفع نمایید. با ریختن شن و ماسه سطل بر روی آتش، اکسیژن لازم برای آتش سوزی قطع شده و آتش خاموش می شود همچنین شما می توانید به جای استفاده از کپسول های آتش نشانی، از سطل شن آتش نشانی جهت رفع آتش سوزی های کوچک استفاده نموده و ضمن بهره گیری از روشی آسان و سریع در هزینه های اقتصادی خود نیز صرفه جویی کنید.

همچنین شما می توانید از شن و ماسه سطل آتش نشانی به منظور کاهش نشت مایعات قابل اشتعال و کم خطر کردن آنها استفاده کرده و خطر احتراق و انفجار را تا حد زیادی کاهش دهید. سطل های آتش نشانی معمولاً در جایگاه های سوخت گیری بنزین تهیه می شوند تا هرگونه سوخت کوچک را جذب کنند.

سطل شن آتش نشانی

مزایای استفاده از سطل شن آتش نشانی

در برخی شرایط خاص که شما قادر به استفاده از آب برای خاموش کردن آتش نمی باشید، کاربرد سطل شن آتش نشانی بیش از پیش برایتان آشکار خواهد شد.

محدودیت ها و معایب استفاده از آب در اطفا حریق عبارتند از:

  • آب سیالی سنگین بوده و حمل و نقل آن دشوار و هزینه بر می باشد.
  • آب پر فشار به اماکن و تجهیزات خسارت وارد می کند.
  • آب رسانای برق است و در آتش سوزی گروه E (حریق هایی که به علت الکتریسیته بوجود می آیند) و D (آتش هایی است که در برگیرنده فلزات سوختنی همچون آلومینیوم، لیتیم ، سدیم هستند) کارایی ندارد.
  • با بعضی مواد واکنش حرارت زا و انفجاری دارد، مثل کاربید که تولید C2 H2 می کند.
  • به علت سنگینی در مایعات قابل اشتعال فرو می رود.
  • در بعضی مایعات قابل اشتعال مثل الکل حل می شود.

چه آتش هایی را نمی توان با آب خاموش کرد؟

هنگامی که آتش سوزی در اثر اتصال برق رخ داده باشد، آب نه تنها به خاموش شدن آتش کمکی نمی‌کند بلکه حتی ممکن است باعث سرایت آن به دیگر نقاط یا حتی برق گرفتگی افراد منجر شود. همانطور که میدانید، احتمال برق گرفتگی به دلیل رسانا بودن آب، از جمله خطرات موجود حین اطفای حریق می باشد. برای خاموش کردن چنین آتشی باید از شن و ماسه و گازهای دی اکسید کربن استفاده کنید زیرا با استفاده از این مواد تمام قسمت های سوخته شده پوشیده شده و از رسیدن اکسیژن جلوگیری می شود.

به علاوه آتش هایی که بر اثر مواد نفتی و یا بنزینی به وجود آمده‌اند نیز جزء همین دسته‌اند یعنی نباید آنها را با آب خاموش کرد زیرا خاموش کردن آن با آب نه تنها باعث خاموشی آن نمی ‌شود بلکه آن را شعله ورتر کرده و بر حریق آن می‌افزاید.

خرید سطل های شن آتش نشانی

حال پس از آشنایی با کاربرد های سطل شن آتش نشانی در اطفای حریق، در صورت تمایل برای خرید می توانید به وب سایت ما مراجعه نموده و سفارش خود را ثبت کنید.

همچنین فروشگاه الو ایمنی یکی از برترین عرضه کنندگان انواع تجهیزات ترافیکی همانند بشکه ترافیکی میباشد، در صورتی که نیاز به اینگونه تجهیزات دارید، با شماره های درج شده تماس حاصل فرمایید.

ببینید:  خرید سطل شن آتش نشانی

خرید سطل های شن آتش نشانی

خرید سطل شن آتش نشانی

فروشگاه انلاین الو ایمنی یکی از معتبر ترین عرضه کنندگان انواع سطل شن آتش نشانی میباشد، شما با مراجعه به فروشگاه ما میتوانید انواع سطل شن را با قیمت عالی تهیه کنید.

سطل شن آتش نشانی چیست؟

 یک ابزار ساده برای مبارزه با آتش سوزی های کوچک است

سطل شن کجا قرار میگیرد؟

به طور معمول این سطل ها را روی پایه های مخصوص سطل آتش آویزان می کنند، در موقعیت های قابل دسترس همچون اتاق ها یا راهروها، کنار اجاق ها، کباب پزها 

خرید سطل شن

شما با مراجعه به وب سایت الو ایمنی میتوانید انواع سطل شن را مشاهده و تهیه کنید، فروشگاه الو ایمنی یکی از معتبر ترین فروشگاه های آنلاین تجهیزات آتش نشانی میباشد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *