نکات ایمنی در هرس و قطع درختان

نکات ایمنی در هرس الو ایمنی

هرس و قطع درختان نیازمند رعایت نکات ایمنی می باشد تا برای هیچ فردی مشکلی ایجاد نشود. در این فرایند که به صورت سالانه انجام می شود، افراد باید کنترل کاملی به دستگاه ها داشته باشند تا بتوانند از عهده کار برآیند.  برای هرس و قطع درختان تجهیزات ایمنی پیشرفته ای آمده اند که سرعت کار با آنها بالا می رود و میزان خطا نیز به مقدار خیلی زیادی کاهش پیدا می کند.

اصول هرس کردن و قطع درختان

نکات ایمنی در نکات ایمنی در هرس درختان یکی از مهم ترین مواردی است که قبل از عملیاتی شده هرس باید به آن توجه دشات تا در طول عملیات خطری برای افراد نداشته باشد. ( هرس درختان یکی از عوامل مهم در شکل گیری درختان میباشد.)

  • شاخه زنی؛ در این فرایند لازم است که شما شاخه های اضافی را که امکان رشد ندارند و یا اینکه خشک شده اند، حذف کنید. تشخیص اینکه کدام یک باید در این مرحله حذف شوند، برعهده فردی است که تخصص کامل دارد و فرق میان گیاه سالم و ناسالم را می داند. در مرحله هرس کردن اره های مخصوصی وجود دارند که سطح قطع در آنها پایین است و برای شاخه گزینه مناسبی است.
  • قطع درختان؛ برای انجام این مرحله توصیه ما این است که به جهت افتادن درخت بعد از کار با اره دقت کنید. افرادی بوده اند که در حال قطع درخت بوده اند و با بی دقتی، باعث شده اند که درخت بر روی آنها بیفتد و جان خود را از دست بدهند. حتما قبل از هر کاری محل افتادن درخت را مشخص کنید. در قطع درخت ممکن است که ضخامت کمتر از 15 سانتی متر باشد که در این حالت شما هستید که جای افتادن درخت را مشخص می کنید، اما اگر ضخامت بالای 15 سانتی متر باشد، خود درخت مشخص می کند که در کجا بیفتد و در این حالت شما کنترلی نخواهید داشت، پس باید مراقب باشید.
  • برش زنی برای تقسیم کردن درخت به قطعات مساوی مورد استفاده قرار می گیرد. این امر برای زمانی است که درخت قطع شده باشد. گرفتن اره در دست و جهت برش آن بسیار مهم است، زیرا وقتی به آن توجه می کنید، خبری از پرت شدن تنه درخت و آسیب جانی نخواهد بود.

هرس و قطع درختان با الو ایمنی

نکات ایمنی که در هرس و قطع درختا​ن باید در نظر داشته باشیم:

  • برای هرس و قطع درختان لازم است که حتما مسیری را برای فرار مشخص کنید. وقتی که شما پیش بینی می کنید، حتی اگر درخت در زمان غیر منتظره ای بیفتد، شما فرصت فرار و گریز خواهید داشت.
  • جهت سقوط را به صورت دقیق مشخص کنید تا مشکلی ایجاد نشود.
  • زمانی که می خواهید جهت افتادن درخت را مشخص کنید، حتما به کابل های برق دقت کنید. اگر با قطع درختی شما حواستان به کابل ها نباشد، ممکن است برق یک منطقه قطع شود.
  • در هرس درختان حتما دستکش های ضخیمی را به کار بگیرید که هم از دست شما در برابر ضربه محافظت می کنند و هم اینکه اجازه نمی دهند اشیاء نوک تیز وارد دست شما شود.

در صورتی که نیاز به انواع دستکش های ایمنی در عملیات هرس درختان دارید با شماره های درج شده در فروشگاه ما تماس حاصل فرمایید و همچنین در وب سایت به بخش دستکش های ایمنی مراجعه فرمایید.

هرس و قطع درختان

چه افرادی می توانند در هرس درختان نقش داشته باشند؟

برای انجام قطع و هرس درختان لازم است که افراد تجربه کافی را داشته باشند تا بدانند در هر شرایطی از چه وسایلی استفاده کنند.

هزینه هرس درختان چگونه تعیین می شوند؟

برای تعیین هزینه هرس و قطع درختان لازم است که موقعیت درختان و ابعادی که دارند به طور کامل مشخص شوند. درختانی که ضخامت زیادی دارند و مرتفع هستند معمولا هزینه بیشتری دارند، زیرا به تجهیزات بیشتری نیاز دارند.

چه تجهیزاتی برای هرس و قطع درختان لازم است؟

  • کمربند ایمنی بسیار مهم و کاربردی برای افرادی است که قصد بالا رفتن از درخت را دارند. وقتی که آنها از کمربند استفاده می کنند، خبری از لغزش و افتادن بر روی زمین نخواهد بود و تسلط کامل بر روی وزن خود خواهند داشت.
  • کفش ایمنی برای بالا رفتن از درخت و همچنین راه رفتن در مسیری که پر از خرده چوب و شاخه های تیز می باشد، الزامی است.
  • گوشی ایمنی از جمله وسایلی می باشد که باید در هنگام هرس و قطع درختان از آن ها به خوبی استفاده کنید، زیرا در هنگام هرس و قطع درختان تولید صدا بسیار بالا است و ممکن است که به پرده گوش و سیستم عصبی شما آسیب زیادی وارد کند.
  • کلاه ایمنی می توانند از سر شما در برابر افتادن از وسایلی که ممکن است سقوط کنند، محافظت کنند. سر بخش حساسی از بدن می باشد که اگر ضربه سنگینی به آن وارد شود، ممکن است که فرد را به کما ببرد.
  • عینک ایمنی جهت پوشش دادن سر و صورت شما ایجاد شده اند که هنگام پرت شدن شاخه و تکه های چوب می توانند کمک زیادی به شما کنند. الیاف به کار رفته در آنها از پلی استر ویژه می باشد.

ایمنی در قطع و هرس درختان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *