انواع تابلوهای ریلی ترافیکی

تابلوهای ریلی

تابلوهای ریلی ترافیکی دسته ای از انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی می باشد که به منظور پایین آوردن تصادفات جاده ای و بالا بردن ایمنی سفرهای برون شهری، در گوشه و کنار جاده های برون شهری کشورها مورد استفاده قرار می گیرد. در این رابطه برای آشنایی با انواع تابلوهای ریلی ترافیکی و قیمت آن در کنار کسب اطلاعات در مورد خطرات و کاربردهای این دسته از تابلوهای راهنمایی و رانندگی تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

تابلوهای ریلی ترافیکی چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله  تا حدودی در جواب این سوال به آن اشاره شد تابلوهای ترافیکی ریلی دسته ای از انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی می باشند که خود نیز دارای مدل ها و شکل های مختلفی هستند. این دسته از تابلوهای راهنمایی و رانندگی به دلایل و کاربردهای مختلفی در اطراف جاده های درون و برون شهری نصب می شود و هر یک از تابلوهای ریلی ترافیکی دارای شکل و نشان خاصی هستند که مفهوم متفاوتی را به شخص راننده منتقل می کند؛ به طور مثال برخی از تابلوهای ترافیکی مفهوم خطر و یا اطلاعاتی برای عبور و مرور از جاده را به راننده منتقل می کند.

برای خرید و نصب تابلو ریلی بر خلاف سایر تابلو های راهنمایی و رانندگی، نیاز است تا اندازه و طرح تابلو ترافیکی ریلی مورد تایید وزارت راه و شهرسازی باشد تا در آن صورت پس از تایید وزارت راه و شهر سازی، طرح و شکلی دلخواه تابلو ترافیکی توسط کارگاه هایی که در استان های تهران، اصفهان، تبریز، مشهد و… قرار دارند ساخته شده و به دست مشتری برسد.

 تابلوهای ریلی ترافیکی

انواع تابلوهای ترافیکی

با بالا رفتن زندگی شهری و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، این نیاز به وجود آمد که به منظور بهبود حمل و نقل جاده ای در خارج و بیرون از شهر، تابلوهایی به شکل بیلبورد، بروشور و… در طی مسیر جاده قرار بگیرد تا افراد ضمن اطمینان خاطر از رسیدن به موقع و درست به مقصد خود، با موارد و ممنوعیت های رانندگی شان در مسیر حرکت آن آگاه باشند تا دچار حادثه جاده ای نشده و خلاف یا جریمه ای در طی مسیر حرکتشان برای آنها ثبت نشود. بخش زیر تعداد از انواع تابلو ترافیکی ریلی می باشد :

  • تابلوهای ترافیکی ریلی علائم و نشانه های ایمنی
  • تابلوهای ترافیکی راهنمای مسیر و مسافت رسیدن به مقصد
  • تابلوهای ترافیکی ریلی اسامی معابر و اماکن
  • تابلوهای ترافیکی نشان دهنده خطر و یا ورود ممنوع
  • تابلوهای ترافیکی ریلی ترافیکی دستی مانند وجود دست اندازه
  • تابلوهای ترافیکی شبرنگ
  • تابلوهای ترافیکی ریلی گاردریل

برندهای تولید کننده تابلوهای ریلی ترافیکی

با پیشرفت های صورت گرفته در صنایع تولید کننده تابلوهای راهنمایی و رانندگی و امکان نصب آسان تر تابلوهای ریلی ترافیکی، در سراسر ایران برندهای مختلفی اقدام به تولید و عرضه انواع تابلوهای ریلی ترافیکی کردند. این برندها در کنار رعایت استاندارد های طراحی و ساخت تابلو راهنمایی و رانندگی و آیین نامه وزارت راه و شهرسازی، تابلویی باکیفیت و ارزان در اختیار مشتری قرار می دهند. در حال حاضر میتوان با مراجعه به سایت های اینترنتی که در زمینه طراحی و ساخت تابلوهای ریلی ترافیکی فعالیت می کنند، در کنار دریافت مشاوره برای خرید تابلوهای ریلی ترافیکی، مدل و شکل تابلوهای ریلی ترافیکی را خریداری نموده و از متخصین این برندها برای نصب تابلو ترافیکی کمک دریافت کرد.

 

 تابلوهای ریلی ترافیکی

 

خطرات و مزایای به کارگیری از تابلوهای ترافیکی

شاید برای شما جالب باشد بدانید که هر ساله به دلیل نصب غیر استاندارد تابلوهای ترافیکی ریلی و عدم استفاده از شبرنگ در تابلوها، این تابلوها باعث حوادث جاده ای شده و خسارت جانی و مالی به بار می آورد به شکلی که به عنوان عاملی پر خطر در جاده ها شناخته می شود که این موضوع باعث شده است در زمینه خرید و نصب تابلوهای ریلی ترافیکی محدودیت و استانداردهای از سوی وزارت راه و شهرسازی وضع بشود. به جز آن در صورتی که استاندارهای ساخت و نصب تابلوهای ریلی ترافیکی رعایت شود مانند استفاده از شبرنگ، ارتفاع مناسب، مکان نصب درست و…، استفاده از تابلوهای ترافیکی نه تنها باعث خسارت جانی و مالی نشده بلکه جلوی بروز حوادث جاده ای را تا حدود بسیار زیادی گرفته و از سرگردانی و سردرگمی رانندگان در طی مسیر برای رسیدن مقصد جلوگیری می کند. مهم ترین کاربردهای و مزایا به کارگیری از تابلوهای ریلی ترافیکی در جاده های شهری و برون شهری به شرح زیر می باشد :

  • ایجاد نظم و هماهنگی در جاده های شهری و برون شهری
  • کاهش تصادفات جاده ای
  • جلوگیری از سردرگمی رانندگان برای رسیدن به مقصد
  • جلوگیری و ایجاد ممنوعیت برای عبور وسایل نقلیه
  • نشان دادن اسامی معابر و اماکن در کنار مسافت رسیدن به مقصد
  • استفاده از آن به عنوان نور افکن
  • تبلیغ

نصب تابلوهای ریلی ترافیکی

همانطور که گفته شد نصب تابلوهای ریلی ترافیکی مانند طراحی و ساخت آن، نیازمند رعایت نکات و استانداردهای می باشد چرا که نصب تابلوهای ریلی به صورت غیر استاندارد نتیجه عکس داده و باعث حواس پرتی و ایجاد حوادث جاده ای می شود؛ بنابراین نصب تابلوهای ریلی ترافیکی، تنها باید توسط فرد متخصص و باتجربه صورت بگیرید. بخش زیر، تعداد نکاتی هستند که در هنگام نصب تابلو ترافیکی ریلی باید به آن توجه داشت:

    • امکان جداسازی دوباره تابلوهای ریلی به آسانی صورت بگیرد
    • باعث ایجاد آلودگی بصری در سطح شهر نشود
    • تابلوهای ترافیکی به وسیله پیچ، مهره و رول پلاک انجام شود
    • دید مناسبی برای شخص راننده داشته باشد
    • در ابتدای بخش های پیچ تند جاده قرار بگیرد
    • تابلوهای به صورت یکجا در یکی محل نصب نشود مگر اینکه مفهوم یکسانی داشته باشد به این دلیل که باعث حواس پرتی فرد برای فهمیدن مفهوم تابلو ترافیکی می شود
    • هر تابلو راهنمایی و رانندگی حداقل با فاصله 100 متر از یکدیگر نصب بشود

 

تابلو ریلی

قیمت و خرید تابلوهای ترافیکی

برای خرید و ثبت تابلوهای ترافیکی قبل از هر چیز باید بدانیم که برای چه منظور از تابلوهای ترافیکی استفاده می کنیم و دیگر اینکه با توجه با شرایطی محیطی و اطمینان از کیفیت و جنس آلیاژ به کار رفته در آن اقدام به ثبت سفارش و خرید تابلوی ترافیکی مورد نظر بکنیم. نکته ای که در زمینه خرید تابلوهای ترافیکی باید به آن توجه کنیم این است که بسیاری از برندهای فروشنده تابلوهای ترافیکی در صورت خرید بیشتر تابلوهای ترافیکی برندشان، تخفیفاتی را در برای مشتری شان در نظر می گیرند و نصب آن را با هزینه کمتر انجام می دهند. در خصوص قیمت تابلوهای ترافیکی باید گفت که قیمت هریک از انواع تابلوهای ریلی ترافیکی با یکدیگر فرق داشته بنابراین نمی توان به صورت کلی قیمتی را اعلام کرد؛ برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع تابلو های ترافیکی با شماره های درج شده در فروشگاه ما تماس حاصل فرمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *