نیمکت شهری و انواع آنها

نیمکت شهری

نیمکت شهری چیست و ضرورت وجود آن برای زیباسازی یک شهر چیست؟ در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در رابطه با مبلمان شهری و ضرورت وجود آن برای یک شهر بپردازیم. در صورتی که در یک شهر برای مردم اهمیت و احترام فراوانی قائل شوند، مدیران آن شهر از نیمکت های زیبا و خلاق برای راحتی شهروندان و زیباسازی شهر استفاده می کنند. در حال حاضر انواع آن به جزء جدا ناپذیر مبلمان شهری تبدیل شده اند. محصولات شهری در وب سایت الو ایمنی در نوع دسته بندی تجهیزات ترافیکی جای دارند

نیمکت شهری

شهر را به مانند خانه ای بزرگتر در نظر بگیرید که دارای لوازم و وسایلی است که هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ کاربردی و آسایش خانه را مجهز و چشم نواز می کند. نیمکت های شهری نیز مانند مبلمان منزل از ضروریات یک شهر محسوب می شوند که هم از لحاظ زیبایی و هم کاربردی برای استراحت و آرامش مردمان شهر می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

نصب نیمکت شهری در قسمت های مختلف شهر این امکان را به مردم می دهد که در صورت نیاز مدت زمان کوتاهی را به استراحت مشغول شوند و یا در صورتی که در محیط هایی مانند پارک حضور دارند با آرامش و راحتی بتوانند با فضای زیبا و جذاب محیط خود ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این در صورتی که از طرح های مختلف نیمکت شهری استفاده شود، می تواند در زیباسازی فضای شهری بسیار مناسب عمل کند. انواع مختلفی از نیمکت های شهری وجود دارد که بر اساس سلیقه و نیاز خود می توانید این نیمکت ها را تهیه کنید.

محل های نصب صندلی شهری

به هر نقطه از شهر که سر بزنید حتما آثاری از نیمکت های شهری که به نیمکت های پارکی نیز مشهور هستند را می توانید مشاهده کنید. در واقع انواع نیمکت شهری در بخش های مختلفی از یک شهر می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و با توجه به محل استفاده از آن نیز کاربردهای متفاوت و خاصی می تواند داشته باشد. برای نمونه نیمکت ها و صندلی هایی که در پارک نصب شده اند می توانند محلی برای میل کردن غذا باشند و یا نیمکت هایی که در داخل شهر هستند می توانند برای استراحت و یا دراز کشیدن و رفع خستگی در نظر گرفته شوند.

علاوه بر این انواع نیمکت شهری می تواند در ایستگاه های اتوبوس، قطار، فرودگاه، کیوسک تلفن، بازار، تفرجگاه ها و… مورد استفاده قرار بگیرد. در حالت کلی بیشتر نیمکت های شهری در محل هایی نصب می شوند که رفت و آمد زیاد است تا محلی برای استراحت مردم وجود داشته باشد.

نیمکت شهری در پارک ها

یکی از کاربردهای فراگیر مبلمان شهری در پارک ها است به همین دلیل این نیمکت ها با نام نیمکت های پارکی نیز شناخته می شود. غیر ممکن است که شما امروز به پارکی سر بزنید و در آن اثری از نیمکت شهری را مشاهده نکنید. اولین دلیل استفاده از نیمکت های شهری در پارک ها این است که محلی برای استراحت و سپری کردن اوقات فراغت باشد. دومین دلیل استفاده از آن نیز جنبه زیبایی دارد. در حال حاضر در بسیاری از کشورها تلاش بر این است که نیمکت های متفاوت و با طرحی خلاقانه در پارک ایجاد شود تا فضای جذاب و قابل توجهی را رقم بزند.

نیمکت های شهری در حیاط مدارس و اداره ها

حتما در برخی از مدارس و اداره ها اثری از نیمکت های شهری را مشاهده کرده اید، این نیمکت ها برای مواقعی است که دانش آموزان و کارمندان در صورت نیاز به استراحت از این نیمکت ها استفاده کنند که در محیط کسل کننده کار و یکنواخت مدرسه استفاده از این نیمکت ها می تواند یک ایده خلاقانه محسوب شود. البته باید از لحاظ طراحی و زیبایی نیز این نیمکت ها مورد توجه باشند تا فضای آرامش بخش حاکم شود.

نیمکت شهری

کاربرد نیمکت و صندلی در طراحی فضای باز منازل

استفاده از انواع مبلمان شهری تنها مربوط به پارک ها، مدارس، محیط اداری و یا فضای شهری نیست بلکه در حال حاضر از نیمکت های شهری در منازل نیز استفاده می شود. در صورتی که منزل شما دارای حیاط بزرگی است، نصب نیمکت شهری می تواند یک ایده ی بسیار عالی باشد. فرض کنید در زیر سایه درخت حیات و یا اطراف حوض آب، تعدادی نیمکت نصب کنید که محیط بسیار زیبا و دلنشینی را برای نشستن فراهم خواهد کرد.

در صورتی که باغ دارید یکی از بهترین مکان هایی که می توان در آن نیمکت شهری را مورد استفاده قرار دارد باغ ها هستند. با نصب نیمکت های شهری در باغ و در کنار باغچه گل می توانید از وجود نیمکت در باغ لذت ببرید. بدون تردید محیط باغ بدون داشتن محل استراحت، بدون داشتن فضایی برای نوشیدن قهوه و چایی و مطالعه و یا میل کردن غذا چندان دلچسب نخواهد بود. استفاده از نیمکت در قسمت های مختلف باغ می تواند فضای جالبی را برای باغ و حیاط منزل شما به ارمغان آورد.

برای استفاده از نیمکت شهری در فضای حیاط منزل و یا در فضای باغ از مهمترین نکاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد طراحی نیمکت ها است. همانطور که گفته شد نیمکت های مختلفی در طرح های گوناگون وجود دارد و شما بر اساس نیاز و طرحی که دارید در محل مورد نظر از جمله باغ و یا حیاط منزل می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید.

 خرید نیمکت شهری

با توجه به نوع فضایی که نیمکت شهری مورد استفاده قرار خواهد گرفت، باید نیمکت مورد نظر را انتخاب کنید. نکته اولی که در مورد خرید نیمکت پارک باید مورد توجه باشد فضایی است که توسط این نیمکت اشغال می شود. در واقع باید به فضای محیط توجه داشته باشید و بر اساس آن نیمکت مورد نظر را انتخاب کنید. نکته دوم نیز مربوط به طرح نیمکت است طرح آنها بستگی به سلیقه شما خواهد داشت.

خرید نیمکت شهری

ساخت نیمکت پارکی

نیمکت های شهری با استفاده از مواد مختلفی ساخته می شوند که نقش اساسی در تعیین کیفیت و مقاومت آنها دارد. البته در ساخت نیمکت های شهری رعایت استانداردهای لازم ضروری است. در ادامه به مهمترین مواد به کار برده شده در ساخت نیمکت ها می پردازیم:

–          آلومینیوم: از این ماده در ساخت نیمکت هایی استفاده می شود که در فضای باز، مکان های تفریحی و ورزشگاه مورد استفاده قرار می گیرند، ویژگی آنها سبک بودن و جابجایی راحت و ارزان بودن است.

–          بتن: در برابر شرایط اقلیمی از مقاومت بالایی برخوردار هستند مشکل عمده آنها، عدم امکان جابجایی است.

–          فایبرگلاس: این نوع از نیمکت ها عمر طولانی دارند و همچنین در رنگ های مختلف وجود دارند.

–          آهنی: از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و همچنین در رنگ های مختلف وجود دارند.

–          ترموپلاستیک: از جمله نیمکت هایی است که با محیط زیست سازگار است از این نوع نیمکت ها می توان در فضاهای مختلف استفاده کرد.

–          چوبی: از پرکاربردترین نیمکت ها هستند که از جنس چوب کاج، بلوط، ساج و …هستند.

کلیدواژه : خرید نیمکت شهری
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *