نصب استوانه ترافیکی

نصب استوانه ترافیکی

نصب استوانه ترافیکی یکی از مهم ترین مواردی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید | افزایش جمعیت جهان و مهاجرت روستاییان به شهرها باعث بیشتر شدن کارایی استفاده از استوانه ترافیکی شده است. به منظور کاهش تصادفات جاده ای لازم است از تجهیزات ترافیک شهری و جاده ای استفاده شود. یکی از وسایلی که به همین منظور مورد استفاده قرار می گیرد، استوانه ترافیکی است که برای نظم دادن به جادها، جدا کردن وسایل نقلیه و جلوگیری از خارج شدن وسایل نقلیه خارج از چارچوب معین مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله با داشتن چنین کاربردهایی یکی از مهم ترین ابزار ایمنی در سیستم راه داری شهری و جاده ای می باشد.

آشنایی با استوانه ترافیکی

استوانه ترافیکی (Traffic cylinder)، ابزاری است که برای کاهش میزان تصادفات جاده ای، افزایش نظم و کاهش حجم ترافیک مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله بیشتر در معابر عمومی، جاده ها و پارکینگ های شخصی و عمومی استفاده می شود.

استوانه ترافیکی از جنس پلی اورتان یا فلز ساخته می شود، استوانه ایمنی در برابر ضربات و فشار های زیاد مقاوم است و در شرایط جوی بد از کیفیت خوبی برخوردار است. این وسیله بیشتر به رنگ زرد و نارنجی تولیده شده و با داشتن نوارهای شبرنگ، امکان دید در شب را از فواصل دور راحت تر کرده است. استوانه ترافیـکی بیشتر به صورت ثابت به کار گرفته می شود، بر خلاف کله قندی که به صورت کوتاه مدت در یک مکان به منظور اعلام خطر و جدا کردن جاده ها از یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

طریقه نصب استوانه های ترافیکی

استفاده از استوانه ایمنی مزایا و کاربردهایی بسیاری برای افزایش امنیت وسایل نقلیه دارد، برخی از مهم ترین ویژگی ها این وسیله به شرح زیر میباشد:

  • نصب آسان
  • انتقال آسان
  • انعطاف پذیری
  • به صرفه بودن به نسبت کارایی
  • قابلیت استفاده به صورت ثابت و متحرک
  • مانع پارک کردن غیر مجاز خودروها می شود
  • علامت گذاری و جداسازی مسیر ها از یکدیگر
  • آسیب نرساندن به خودرو ها در صورت برخورد
  • در برابر نور خورشید به مدت 5 سال مقاوم است
  • به اندازه های 10 سانتی تا 1 و نیم متر تولید می شود
  • مقاوم بودن در برابر شرایط جوی نامناسب مثل باد و طوفان
  • با نشان دادن اعلام خطر موجب کاهش وقوع تصادف می شود
  • بیشتر به رنگ های هشدار دهنده زرد و نارنجی به همراه شبرنگ تولید می شود

استوانه ترافیکی یا بولارد ترافیکی از جمله وسایل ایمنی جاده ای است که همانطور که پیش تر گفتیم برای نصب آن به هیچ ابزار پیچیده و خاصی نیاز نداریم. برای نصب این وسیله به صورت موقت می توان از چسب استفاده کرد که این عمل باعث می شود تا در صورت نیاز به راحتی بتوان آن را از زمین جدا کرد و سپس در جای دیگر قرار داد، اما اگر قصد شما این باشد که به صورت دائمی و همیشگی نصب شود، باید از پیچ های مخصوص و رول پلاک برای نصب آن به زمین کمک گرفت. در نصب دائمی استوانه باید ابتدا مکانی که میخواهیم استوانه را در آن جا نصب کنیم علامت گذاری شود، سپس محل های علامت گذاری شده را باید با مته سوراخ کرد آنگاه روال پلاک های ویژه نصب را در آنجا قرار داده سپس استوانه ایمنی را به کمک پیچه به زمین وصل می نماییم. برای جلوگیری از تردد موتورسیکلت ها و دوچرخه ها می توان استوانه های ترافیکی نصب شده را با استفاده از زنجیر به یکدیگر وصل کرد تا از عبور و مرور آنها جلوگیری شود.

استوانه ایمنی یا همان استوانه ترافیکی را می توان در زمانی بسیار کوتاه، در مکان مورد نظر، نصب کرد و این یکی از مزایای این وسیله می باشد. در قدم اول مکان مناسب برای نصب را علامت گذاری کرده و سپس با کمک چسب و یا پیچ های مخصوص آن را نصب می کنند.

برای نصب استوانه ترافیکی با چسب، باید اول مکان مورد نظر را تمیز کرد. در صورتی که با چسب آن را بچسبانید موقت بوده و در صورت پیچ کردن، نصب حالتی دائمی خواهد داشت. برای نصب این استوانه ها به صورت دائم به پیچ های مخصوص و با ارتفاع مشخص، مته های مخصوص و همچنین رول پلاک نیاز است. گاها در بین این استوانه ها نیز از زنجیر استفاده می کنند که عابرین و یا موتور سیکلت ها نتوانند از مابین آنها عبور کنند.

نصب استوانه ایمنی

نصب استوانه

نصب استوانه ترافیکی به منظور جلوگیری از پارک خودرو های مزاحم در محل حریم خانه، پارکینگ و محل پارک خودرو صورت می گیرد. نصب این وسیله در مکان های که به صورت قانونی، ملک شخصی می باشد از نظر قانونی و قضایی مشکلی به وجود نمی آورد، البته این را هم باید گفت که قبل از نصب کردن استوانه ایمنی لازم است تا با ضوابط اصول استفاده از این وسیله آشنا بود به گونه ای که به طور مثال مانع از ورود و خروج دیگر ماشین ها در کوچه و خیابان نشود.

یکی از مزیت های استوانه ترافیکی نصب آسان آن است که موجب می شود دیگر نیازی به نصاب نداشته باشیم و خود فرد هم به راحتی بتواند با ابزار آلات ساده ای، استوانه ایمنی را در محل مورد نظر نصب کند. ناگفته نماند به منظور نصب آسان تر و سریع لازم است تا با کارشناسان و اهالی فن در این زمینه صحبت شود.

از ویژگی ها می توان به مواردی به شرح زیر، اشاره داشت:

  • ضد ضربه است.
  • هیچ آسیبی به خودرو و یا حتی افرادی که با آنها برخورد می کنند، وارد نمی کنند.
  • نرم و دارای انعطاف لازم
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید
  • دارای قابلیت نصب آسان و سریع
  • قیمت مقرون به صرفه نسبت به سایر لوازم ترافیکی
  • دارای رنگ های شبرنگ
  • مقاوم در برابر آب و هوا و شرایط جوی مختلف
  • ارتفاع نرمال آن یک متر و 15 سانتیمتر با قطر 10 سانتی متر می باشد. البته اندازه های مختلفی از این استوانه ها بر اساس کاربرد آنها موجود است.
  • حمل و نقل آسان
  • قابلیت استفاده در زمان طولانی و ثابت
  • دارای قابلیت استفاده به صورت موقت و متحرک

نصب استوانه ترافیکی

در چه مکان هایی می توان استفاده کرد؟

استوانه را در مکان های مختلفی می توان دید. بیشترین کاربرد این استوانه ها، مسیرهای خروجی از مسیرهای اصلی و یا بزرگراه ها هستند. حتی گاها از این استوانه ها به منظور جداسازی بخشی از دو مسیر در طول یک خیابان استفاده می شود.

در برخی از مراکز برای تعیین حد پارکینگ ها نیز از این وسیله استفاده می شود و یا گاها می بینیم که به منظور بالا بردن ایمنی دوچرخه سواران و به منظور مشخص کردن مسیر عبور آنها از این وسیله استفاده می شود. انعطاف پذیر بودن آن باعث می شود که در صورت هرگونه برخورد دوچرخه سوار به این استوانه ها، آسیبی به این افراد وارد نشود.

چرا از استوانه ایمنی استفاده می کنند؟

این وسیله دارای قابلیت جداسازی مسیرها از یکدیگر است و می توان به کمک استوانه ترافیکی این عمل را در زمانی بسیار کوتاه و هزینه کم انجام داد. حتی می توان در صورتی که تنها بخواهیم جداسازی را در زمانی کوتاه و محدود انجام دهیم نیز از این وسیله استفاده کنیم.

همچنین به منظور علامت گذاری مسیرها نیز می توان از این وسیله استفاده کرد. به طور مثال نشان دادن محدوده مسیر حرکت دوچرخه و یا موتور و یا حتی محدوده مسیر پیاده روی. قابلیت انعطاف پذیری و عدم صدمه به وسیله برخورد کننده با آن، باعث شده تا در این موارد از استوانه ایمنی استفاده شود.

یکی دیگر از کاربردهای استوانه ترافیکی به منظور جلوگیری از پارک خودروها در بخش هایی که مجاز نیستند، می باشد. شما می توانید با قرار دادن این استوانه ها در مکانی که نباید خودرویی در آن مکان پارک نماید، این را به اطلاع رانندگان برسانید و در صورت لزوم آن را جابجا و یا از آن محل بردارید.

تمام این مواردی که به آنها اشاره شد، از دلایلی هستند که باعث شده تا کاربرد استوانه ترافیکی به عنوان یک ابزار ایمنی زیاد باشد.

ویژگی هایی که در مواقع نصب استوانه باید توجه کنیم

به منظور داشتن دید در شب در این استوانه ها، از شبرنگ های مختلفی استفاده می شود که از میان آنها می توان به نوع پارچه ای، چینی، کره ای و همچنین مدل لانه زنبوری، اشاره داشت. البته این شبرنگ ها بر اساس کیفیت و جنس دارای قیمت های مختلفی هستند.

نصب استوانه ترافیکی بر اساس محلی که از آن استفاده می شود، دارای اندازه های مختلفی می باشد. البته اندازه های 45، 75 و 100 سانتی متری آن، بیشتری موارد استفاده را دارا می باشد. در مسیرهای جداکننده بیشتر از دو اندازه 75 و 100 سانتی متری این استوانه ها استفاده می شود زیرا با این ارتفاع بیشتر قابل دید برای راننده خواهد بود.

به منظور خرید استوانه های ترافیکی می توان به فروشگاه های مخصوص فروش تجهیزات ایمنی مراجعه کرد. اما شاید بهترین و ساده ترین راه برای خرید و تهیه این استوانه ها، خرید از طریق سایت های معتبر اینترنتی باشد. که به راحتی می توانید از این طریق نوع، جنس، اندازه مورد نظر را تعیین و آن را خریداری نمایید.

استوانه ترافیکی

فروشگاه بزرگ الو ایمنی یکی از برترین عرضه کنندگان انواع استوانه های ترافیکی میباشد، در صورتی که نیاز به نصب استوانه ترافیکی دارید با شماره های درج شده در فروشگاه تماس حاصل فرمایید تا پس از خرید در سریع ترین زمان عملیات نصب برای شما انجام گردد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *