لباس کار ارزان | لباس کار مقرون به صرفه و کاربردی

لباس کار ارزان

لباس کار ارزان | لباس کار یکی از مهم ترین ابزارها برای ایجاد ایمنی در هنگام کار است. در این مطلب قصد داریم مفصلا درباره لباس کار مقرون به صرفه و مفید، معرفی انواع لباس کار، ماسک های تک فیلتره و دو فیلتره با شما صحبت کنیم.

منظور از لباس کار ارزان چیست؟

همانطور که میدانید لباس کار یکی از مهمترین اجزای محافظتی در زمان کار است. شاید شما نام لباس کار را بارها شنیده باشید اما درک صحیحی از لباس کار مقرون به صرفه نداشته باشید. در هنگام کار باید توجه ویژه ای به ایمنی افراد داشت و این بدون داشتن لباس کاری مناسب قابل انجام نخواهد بود. لباس کار را می توان به شکل پوششی یک دست شناخت که وظیفه آن محافظت از افراد در هنگام کار است. اغلب لباس کار به صورت یک تکه یا سرهم خواهد بود اما در مواردی استفاده از ماسک های محافظتی صورت بر لباس کار افزوده می شود. در قسمت های بعدی به توضیح ماسک های ایمنی یک فیلتره و دو فیلتره می پردازیم. آنچه در اینجا قصد داشتیم به آن اشاره کنیم توضیحی کوتاه درباره لباس کار مناسب است.

 لباس کار ارزان

ماسک ایمنی در لباس کار مقرون به صرفه چیست؟

ماسک ایمنی یک از تجهیزات لباس کار مقرون به صرفه و محافظتی است که از دستگاه تنفسی فرد در برابر آلودگی های محیطی محافظت خواهد کرد. ماسک ها در انواع مختلفی تولید می شوند همچنین بعضی از این ماسک ها تک فیلتره و بعضی دیگر دو فیلتره می باشند. شاید تصور کنید ماسک ها فقط برای آلودگی هوا کاربرد دارند در حالی که در بسیاری از محیط های کاری فضا مملو از آلاینده ها و گازهایی است که برای دستگاه تنفسی فرد بسیار مضر و آسیب رسان هستند. از این رو باید حتما در محیط کار ماسک های تنفسی را جزئی از لباس کار محافظتی افراد بدانیم. همان طور که اشاره کردیم انواع متنوعی از ماسک ها در محیط های کاری مورد استفاده قرار میگیرد. ماسک های نیم صورت یا تمام صورت که ممکن است تک فیلتره یا دو فیلتره باشند. این ماسک ها در محیط های کاری از جمله آتش نشانی ها، صنایع نفت و گاز و …. بسیار مورد استفاده قرار میگیرند. کاربرد این ماسک ها با توجه به محیط ها و شرایط کاری تعریف می شود و بهتر است برای انتقال جریان هوایی بهتر از ماسک های دو فیلتره استفاده شود. بدیهی است که استفاده از ماسک های تنفسی مراقبت های لازم دستگاه تنفس فرد را به همراه خواهد داشت.

ماسک ایمنی

انواع لباس کار چه هستند؟

برای انتخاب لباس کار مقرون به صرفه و کارآمد لازم است که حتما شناختی درباره انواع لباس کارها داشته باشید. لباس کار مهندسی : این نوع لباس کار برای مهندسی طراحی شده و هدف از طراحی آن شناخت مهندسین از روی دیگر لباس ها می باشد.
لباس کار یکسره: در قسمت ابتدایی به معرفی این نوع لباس کار پرداختیم. به شکل کاملا یکسره طراحی شده است.
لباس کار دوبنده: این نوع از لباس کارها برای افرادی که دارای شغل تعمیراتی هستند مناسب است. مانند تعمیرات یخچال، کولر و …
جلیقه ایمنی : این نوع از لباس کار نیز برای مشاغلی مانند خبرنگاری، محیط بانی و… به کار گرفته می شود. از دیگر موارد و انواع لباس کار می توان به لباس کار پزشکان، لباس کار ضد آب اشاره کرد. در مشاغلی که ممکن است آب به روی فرد پاشیده شود از لباس کارهای ضدآب استفاده می شود.

نکاتی برای خرید لباس کار مقرون به صرفه

با این حال ممکن است شما در هنگام تهیه و خرید لباس کار مقرون به صرفه و مناسب دچار مشکل باشید. در این قسمت سعی داریم نکات بسیار مهمی در این باره را با شما به اشتراک بگذاریم. در هنگام خرید بهتر است به نوع لباس با توجه به شغل مد نظرتان دقت داشته باشید. همچنین باید به نوع دوخت لباس ها، تعداد جیب و میزان راحتی افراد در آنان نیز دقت کرده و با توجه به این فاکتورها لباس کار مد نظر خود را انتخاب کنید. بعد از رعایت فاکتورهای ذکر شده افراد به دنبال هزینه ای پایین تر هستند، بهتر است اولویت خود را کیفیت لباس ها در نظر بگیرید و سپس به سراغ هزینه ای به صرفه باشید زیرا ممکن است بعضی از افراد کیفیت کار را بخاطر هزینه پایین تر نادیده بگیرند و این خود نیز می تواند منجر به افزایش هزینه های شما شود. بدون شک لباس کار بی کیفیت هزینه لباس کار جدید را برای شما به همراه خواهد داشت.

جمع بندی مطلب

در این مطلب سعی داشتیم تا فاکتورهای مهم در انتخاب و تهیه لباس کار ارزان را برای شما معرفی و انواع لباس کار را بیان کنیم. همان طور که میدانید نوع لباس کار است که فاکتورهای دیگری را برای شما به همراه خواهد داشت و ممکن است در تهیه انواع لباس کار مجبور به تهیه ماسک های تنفسی برای افراد شوید. این موضوع کاملا بستگی به محیط کاری دارد که افراد در آن باید به فعالیت بپردازند و در بعضی از محیط ها نیاز به استفاده از ماسک های تنفسی نخواهد بود. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *