تابلو شبرنگ چیست و چه کاربردی دارد

تابلو شبرنگ

تابلو شبرنگ را از مواد شبرنگ که حاوی ماده هایی مانند فلورسئین و فسفر هستند، می سازند. تابلو های شبرنگ در زمینه های بسیار کاربرد دارند و بیشترین استفاده آنها در راهنمایی و رانندگی می باشد. پیش از اینکه بدانیم تابلو شبرنگ چیست و چه کاربردی دارد باید اطلاعات کافی درباره شبرنگ داشته باشیم و بدانیم این محصول از چه ماده هایی تشکیل شده است.

شبرنگ از ماده هایی به نام فلورسئین و فسفر تشکیل شده است که هرکدام از آنها باعث دید بهتر در تاریکی و دیده شدن بسیار خوب می شوند. شبرنگ ها در طراحی و رنگ های بسیار زیادی تولید می شوند که هرکدام از آنها کارایی منحصر به فردی دارد، بطور مثال برخی از کارایی آنها استفاده در تابلوهای ترافیکی، تابلو های تبلیغاتی و… است. ما در ادامه به بررسی بهتر ماده شبرنگ و تابلو ترافیکی خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

تابلو شبرنگ

شبرنگ چیست؟

شبرنگ  ها نوعی ماده براق نورانی هستند که در تاریکی نور خوبی را از خود بازتاب می کنند و درخشان دیده می شوند. همانطور که گفتیم شبرنگ از دو ماده ساخته شده است که این دو در کنار هم باعث ایجاد خاصیت درخشان بودن می شوند. از شبرنگ ها در موارد بسیار زیادی استفاده می شود که برخی از آنها موارد زیر هستند:

  • استفاده در تابلوهای ترافیکی
  • استفاده از شبرنگ در تابلو های تبلیغاتی
  • استفاده در پلاک خودروها برای بهتر دیده شدن شماره ها در تاریکی
  • استفاده از شبرنگ به عنوان چسب بر روی لباس ماموران نیروی انتظامی و شهرداری

با استفاده از شبرنگ در موارد گفته شده، بسیاری از خطرات که ممکن است در تاریکی شب رخ دهند، اتفاق نمی افتد و رانندگان با دیدن تابلو ها و ماموران جانب احتیاط را رعایت می کنند. امروزه ماژیک های شبرنگی را نیز ساخته اند که کاربرد متفاوت تری نسبت به موارد بالا دارد، به عنوان مثال برخی از کابرد های ماژیک شبرنگی موارد زیر هستند:

  • تولید کیف و کفش شبرنگی
  • ساخت گل های مصنوعی
  • رنگ آمیزی ساختمان
  • و…..

تابلو شبرنگ

تابلو شبرنگ چیست؟

همانطور که اشاره کردیم بیشترین کاربرد شبرنگ در ساخت تابلو به ویژه تابلو های راهنمایی و رانندگی است. از تابلو برای ساخت علائم رانندگی استفاده می شود تا در شب رانندگان به خوبی تابلو ها را ببینید و از خطرات موجود در جاده آگاه شوند. تبالو های شبرنگی ترافیکی را در علائم و طرح های مختلفی می سازند که هرکدام از آنها منظور خاصی را به رانندگان می رساند. شبرنگ های ترافیکی تنها در راهنمایی رانندگی کاربرد ندارد و آنها کاربرد شخصی هم دارند بطور مثال ممکن است شما در جاده هستید و مشکلی برای خودروی شما پیش آمده باشد و شما قصد داشته باشید به رانندگان اطلاع دهید احتیاط را رعایت کنند، در این صورت از تابلو شبرنگ احتیاط در کنار جاده استفاده می کنید.

تابلو های شبرنگ ترافیکی کاربرد های بسیار زیادی دیگری نیز دارند و تنها خلاصه در علائم ترافیکی و استفاده شخصی نمی شوند. ما به شما پیشنهاد می کنیم تابلو های شبرنگ را حتما تهیه کنید و همراه خود داشته باشید زیرا در موارد بسیاری می توانید از آنها استفاده کنید. در ادامه برخی از کاربرد های تابلوهای شبرنگ را برای شما خواهیم گفت.

کاربرد آن چیست؟

تابلو های شبرنگی یا در جهت استفاده شخصی یا یک سازمان به کار می روند. تابلو های شبرنگی که به منظور استفاده شخصی به کار می روند معملا کوچکتر و همچنین قیمتی ارزانتر دارند. از تابلو های شبرنگی می توانید در پارکینگ منازل، مجتمع های بزرگ، کنار جاده و هدایت کردن گروهی استفاده کنید.

سازمان های بسیار زیادی مانند راهنمائی رانندگی هستند که از تابلو های شبرنگی استفاده می کنند. تابلو های شبرنگی بیشترین استفاده را در کنار جاده ها و هشدار دادن به رانندگان دارند. اگر تابلو های شبرنگ وجود نداشتند احتمال به وجود آمدن حوادث بسیار زیاد در جاده ها وجود داشت.

قیمت تابلو های شبرنگ

قیمت تابلو بسته به موادی که در آن به کار می رود متفاوت است. در بیشتر مواقع برای ساخت تابلو های شبرنگ از ماده های پی وی سی و مواد شیمیایی مانند فلورسانس استفاده می شود  هرکدام به نوبه خود باعث افزایش طول عمر، انعطاف پذیری عالی برای چسباندن و همچنین بهتر دیده شدن تابلو ها در تاریکی می شوند. ویژگی هایی که نام بردیم در تمامی تابلو های شبرنگی مشابه است اما برخی از شرکت ها زمان ساخت تابلو شبرنگی از مواد دیگر استفاده می کنند که همین امر باعث تغییر قیمت تابلو ها می شد. بهتر است برای اطلاع از قیمت تابلو ها به سایت های معتبر مراجعه کرده و قیمت را جویا شوید.

تابلو شبرنگ

خرید تابلو شبرنگ

پیش از اینکه تابلو های شبرنگ را تهیه کنید ابتدا باید مشخص شود شما تابلو را برای استفاده شخصی نیاز دارید یا سازمان ها؟ اگر شما قصد داشته باشید برای مصرف شخصی تابلو را تهیه کنید، میزان خرید شما کمتر بوده و در نتیجه هزینه اندکی باید پرداخت کنید.

اگر قصد داشته باشید برای سازمان ها خرید را انجام دهید باید به دنبال تابلو های شبرنگی با طول عمر بالا و مناسب برای فضا های داخلی و خارجی باشید. بنابراین مشخص شدن هدف شما از خرید بسیار مهم است. برای خرید تابلو های شبرنگی می توانید به وب سایت الو ایمنی مراجعه نمایید و پس از انتخاب با شماره های درج شده در فروشگاه ما تماس حاصل فرمایید تا به سرعت به سفارش شما رسیدگی گردد.

تابلو شبرنگ امروزه در زمینه های مختلفی مورد استفاده و کاربرد قرار گرفته و از موادی چون فسفر و فلورسئین ساخته شده است. بیشترین کاربرد این تابلو ها در کاهش صدمات و تلفات رانندگی در طول شب می باشد، زیرا دید رانندگان بسیار کم است و احتمال بروز خطر چند برابر بیشتر از رانندگی در طول روز می باشد. از این رو کسب اطلاعات بیشتر درباره تابلو شبرنگ و ترکیبات به کار رفته در این تابلو ها، از اهمیت بالایی برخوردار است.

شبرنگ از چه ماده ای ساخته شده است؟

همانطور که اشاره نمودیم، تابلو شبرنگ از موادی چون فسفر و فلورسئین ساخته شده و به خاطر گسترده بودن کارایی این تابلو ها، امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. هر کدام از ترکیبات فلورسئین و فسفر، امروزه به دید در شب و تاریکی کمک می کند و با کمک این ترکیبات، می توان تابلو هایی با اشکال مختلف و در اندازه های گوناگونی ساخت و در صنایع متنوعی از این تابلو ها استفاده نمود. از جمله کاربرد های این تابلو ها می توان به استفاده از آنها در زمینه های تبلیغاتی و ترافیکی اشاره نمود.

استفاده از شبرنگ

از شبرنگ می توان در کاهش بروز تصادفات و هر گونه خسارت های ترافیکی اشاره نمود. همچنین از این تابلو ها در صنعت تبلیغات نیز استفاده می شود و می توان به کسب درآمد بیشتر از این تابلو ها در صنعت تبلیغات پرداخت. مدت هاست که بر روی لباس ماموران شهرداری و یا ماموران نیروی انتظامی نیز برچسب اسم هایی به کار می رود که برای دیده شدن این برچسب ها از شبرنگ استفاده می شود. با کمک تابلو شبرنگ، از بسیاری از تصادفات درون شهری و یا برون شهری کاسته می شود زیرا دیگر رانندگان به راحتی می توانند علائم راهنمایی و رانندگی را در طول شب مشاهده کنند و با دید بیشتر در شب به رانندگی امن و به دور از خطری بپردازند.

بیشترین کاربرد تابلو های شبرنگ در چه زمینه ای است؟

از ترکیبات شبرنگ بیشتر در ساخت تابلو های علائم راهنمایی و رانندگی استفاده می شود تا رانندگان با دید واضحی تمامی خطرات موجود در مسیر را در یابند و بتوانند به خوبی از این خطرات آگاه شوند. همچنین وجود علایم راهنمایی و رانندگی به رانندگان کمک می کند تا مراقب رانندگی دیگر افراد نیز باشند تا اینگونه از بروز تصادفات و همچنین خسارت های وارده جلوگیری شود. تابلو های شبرنگ به رانندگان کمک می کنند تا در طول شب اگر قصد دادن هشدار به دیگر رانندگان را نیز داشتند، بتوانند به راحتی به دیگر رانندگان کمک کنند و اینگونه رانندگی ایمن تری را برای خود و دیگر افراد به ارمغان آورند. از این رو می توان گفت کاربرد این تابلو ها بسیار گسترده است.

دیدگاه کاربران
4 دیدگاه
  • hossin 10 دی 1400 / 9:21 ب.ظ

    سفارسی هم میتونید بزنید طرح رو خودمون بدیم؟

  • مدیر سایت 10 دی 1400 / 9:21 ب.ظ

    اره قابلیت ثبت سفارش سفارسی هم داریم.

  • کاظمی 3 شهریور 1401 / 3:12 ب.ظ

    عالیه واقعا به موقع رسید به دستم ممنونم

  • kazem zadeh 13 شهریور 1401 / 2:53 ب.ظ

    من برای پارکینگ گرفتم خوب بود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *